Blog 16: Ho Chi Minh City & Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Myrthe Dull - WaarBenJij.nu Blog 16: Ho Chi Minh City & Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Myrthe Dull - WaarBenJij.nu

Blog 16: Ho Chi Minh City & Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

27 Maart 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve lezers,

Op 18 maart ben ik samen met Eva van Bali naar Ho Chi Minh City (HCMC) gevlogen om nog een maand door Vietnam en Cambodja te reizen. De eerste paar dagen zijn we in HCMC gebleven en vanuit daar hebben we uitstapjes gemaakt. We zijn naar de Cao Dai tempel geweest, waar verschillende religies (o.a. Boeddhisme, Islam en Christendom) verenigd zijn tot één religie, erg mooi om te zien en het was een prachtige kleurrijke tempel. Vanaf daar zijn we doorgereden naar de Cu Chi tunnels, het bekendste ondergrondse gangenstelsel uit de Vietnamoorlog (1955-1975). We hebben een heel stuk ondergronds afgelegd door de nauwe tunnels, waar niet iedereen doorheen paste, maar gelukkig was ik klein genoeg :) Ik vond het erg leuk en bijzonder om dit te doen. De volgende dag zijn we naar de Mekong delta gegaan. Onderweg kwamen we 3 gigantische Boeddhabeelden tegen, waarbij we lekker toeristische foto's hebben gemaakt. Daarna zijn we op een boot gestapt en zijn we naar verschillende eilandjes in de Mekong delta gevaren. Daar hebben we gezien hoe ze kokossnoep maken, we zijn naar een bijenfarm geweest, waar ik ook een slang om mijn nek heb laten hangen en er was nog een hele hoop ander toeristisch entertainment, waardoor we helaas het echte lokale leven weinig konden zien. Tenslotte zijn we nog op een klein bootje door de rimboe gevaren, dat was wel erg leuk om te doen.

Op 22 maart zijn we met de bus naar Cambodja gegaan. Na een busrit van 7 uur kwamen we aan in Phnom Penh. De volgende dag hebben we de beroemde/beruchte Choeung Ek Killing Fields en S-21 (Tuol Sleng gevangenis) bezocht. In de tijd dat Pol Pot van de Rode Khmer aan de macht was (1975-1979) zijn hier vele duizenden mensen gemarteld en op gruwelijke wijze vermoord. Ook baby's en kinderen werden doodgemarteld om kogels te besparen. In totaal zijn 2 miljoen mensen vermoord, een kwart van de bevolking. Aan het eind van deze heftige dag was het tijd voor wat afleiding en hebben we gevolleybald in het zwembad van ons hostel.

Na een kort nachtje zijn we met de bus van Phnom Penh naar Siem Reap gegaan, waar we in 2 dagen alle tempels van Angkor hebben bezocht. Op de eerste dag zijn we naar kleinere tempels geweest en op de tweede dag hebben we de grotere tempels bezocht, waaronder Angkor Wat, het grootste religieuze monument in de wereld. Na al deze prachtige tempels zijn we 's avonds in de nachtbus gestapt, die ons in 16 uur terugbrengt naar HCMC. Onderweg heb ik eerst lekker geslapen en daarna vanaf zonsopkomst lekker uit het raam kunnen kijken naar het Cambodjaanse leven en deze blog geschreven. Vanaf HCMC gaan we 3 weken door Vietnam reizen naar Hanoi, dus we hebben nog een mooie reis voor de boeg :)

Liefs, Myrthe

  • 27 Maart 2017 - 17:39

    Karin:

    Lieve Myrthe,
    Geniet van de 3 weken die jullie nog in Vietnam verblijven.
    Ik verheug me ook op jouw thuiskomst!!!
    dikke knuffel, mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Van december 2016 t/m begin maart 2017 ga ik coschap lopen in Indonesië. Dit tropencoschap is de laatste fase van mijn opleiding, daarna ben ik klaar. Na mijn coschap ga ik reizen door Indonesië, Vietnam en Cambodja en ik zal eind april 2017 weer terugkeren in ons koude kikkerlandje na mijn overwintering in de tropen :)

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 77619

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 30 November -0001

Indonesië, Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: