Blog 17: Enjoying the good life! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Myrthe Dull - WaarBenJij.nu Blog 17: Enjoying the good life! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Myrthe Dull - WaarBenJij.nu

Blog 17: Enjoying the good life!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 April 2017 | Vietnam, Hoi An

Lieve lezers,

Vanaf Ho Chi Minh City zijn we de volgende dag doorgereisd naar Mui Ne, een plaatsje aan zee, waar we wat tijd hebben genomen om te relaxen. We zijn naar zee geweest, hebben een strandwandeling gemaakt, gekeken naar de acrobatische trucjes die de vele kitesurfers uithaalden en lekker gezwommen in het zwembad bij ons hostel, omdat de zee vrij ruig was met een sterke stroming. We hebben weer een sunrise tour gedaan, deze keer naar de White & Red Sanddunes. We begonnen bij de witte duinen en zijn na zonsopkomst naar de rode duinen gegaan. Ook zijn we naar het vissersdorpje van Mui Ne geweest. De tour eindigde met een wandeling in de Fairy stream, op ons blote voeten door een riviertje in een sprookjesachtige omgeving.

Vanaf Mui Ne zijn we met de bus naar Da Lat gegaan. Da Lat is een klein gemoedelijk stadje in de bergen, waar het op dit moment dezelfde temperatuur is als in Nederland (rond de 20 graden), dus dat is voor mij vrij koud en betekent dus vest aan en sjaal om. Dat wordt nog wat als ik in april weer terugkom in Nederland... 's Avonds zijn we uit eten geweest bij een superschattig restaurantje (13 Cafe-Bar), met een hele kleurrijke inrichting en onwijs vriendelijk (Vietnamees sprekend) personeel. We hebben heerlijk Vietnamees gegeten, mini loempia's en vegetarische noodles met een lekkere portie groente. Goed voor onze vitamines, want groente bij je eten is hier vrij schaars.

In de omgeving van Da Lat zijn veel activiteiten te doen. Wij hebben een dagje canyoning gedaan, wat supervet was! In een kloof gingen we 2x abseilen, waarbij we landden in de rivier. Verder zijn we een stuk meegedreven in de stroming van de rivier en zijn we van een natuurlijke waterglijbaan af geweest. We kregen ook de mogelijkheid om te klif jumpen: vanaf een rots van 7 of 11 meter hoogte een aanloop nemen, springen en landen in een diep stuk in de rivier. Ik stond met knikkende knietjes boven op de rots te twijfelen of ik wel of niet zou springen... Uiteindelijk ben ik van de 11 meter hoge rots gesprongen, whaaaaaa! Supergaaf om te doen! Ik ben zelfs nog een keer terug naar boven geklommen voor een 2e jump. Het was een onwijs leuke dag en ik heb veel plezier gehad met 2 andere Nederlanders. 's Avonds zijn we ook samen uit eten geweest, bij hetzelfde restaurantje als de dag ervoor, omdat het eten daar zo lekker was en het personeel echt top. Na ons diner zijn we naar de Maze bar gegaan, en zoals de naam al zegt, was het een enorme doolhof van meerdere verdiepingen met allerlei gangetjes en trappetjes, echt geweldig gebouwd met veel oog voor detail.

Vanaf Da Lat zijn we met een nachtbus naar Hoi An gegaan, een busrit van 17 uur. Hoi An wordt door veel mensen de leukste stad van Vietnam genoemd, en afgelopen dagen ben ik erachter gekomen waarom. Het is een gemoedelijk stadje en de mensen zijn erg vriendelijk. Het oude stadsdeel is erg gezellig en sfeervol en alle bezienswaardigheden zijn op loopafstand. Ook zijn er (misschien wel honderden) winkeltjes waar je kleding op maat kunt laten maken, echt superleuk om te doen! Ik heb een prachtige jurk laten maken, die binnen 24 uur klaar was: 's middags had ik mijn maten laten opmeten, de volgende ochtend kon ik mijn jurk al passen en na een paar kleine aanpassingen was ie 's middags helemaal af.

Aangezien Hoi An niet zo'n enorme verkeerschaos heeft als veel andere Aziatische steden, had ik ook eindelijk weer de kans om lekker te hardlopen. Het heeft afgelopen dagen geregend en daardoor was het wat kouder, dus voor mij een lekkere temperatuur om te gaan hardlopen (26 graden). Ik ben naar het strand gelopen, wat iets verder was dan ik had verwacht, dus uiteindelijk heb ik 9,4 km gelopen, heerlijk!

Na 2 dagen voornamelijk regen hadden we vandaag weer een lekker zonnige dag, dus zijn we naar het strand gegaan (deze keer op de fiets) om te genieten van een dagje zon zee strand, voordat we morgen doorreizen naar onze volgende bestemming: Hué. Vanaf daar gaan we naar Phong Nha-Ke Bang national park, en daarna nog naar Hanoi, Sapa en Ha Long Bay :)

Liefs, Myrthe

  • 04 April 2017 - 17:27

    Claudia:

    Elf meter?!? Whooo! Ik krijg al bijna knikkende knietjes als ik het hoor...

  • 04 April 2017 - 18:18

    Myrthe Dull:

    Jep, 11 meter! Was een goeie adrenalinekick, hahaha. Nooit gedacht dat ik dat zou durven, dus ik heb weer iets overwonnen :)

  • 04 April 2017 - 20:42

    Karin:

    Zo blij dat ik die enge activiteiten lees als het allang achter de rug is!
    Geniet nog maar lekker van de laatste vakantieweken
    XXX mamma

  • 04 April 2017 - 20:47

    Ben:

    Leuk om via internet ook wat te zien fan waar je alles beleeft. En: Ik blijf me verbazen over waaghals Myrthe, maar je durft meer met een dokter in de buurt, toch...?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Van december 2016 t/m begin maart 2017 ga ik coschap lopen in Indonesië. Dit tropencoschap is de laatste fase van mijn opleiding, daarna ben ik klaar. Na mijn coschap ga ik reizen door Indonesië, Vietnam en Cambodja en ik zal eind april 2017 weer terugkeren in ons koude kikkerlandje na mijn overwintering in de tropen :)

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 77647

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 30 November -0001

Indonesië, Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: